روش تدریس درس مراکز پژوهشی قرآن و حدیث ایران و جهان

در جلسه‌ی اول، مفاهیم مورد نیاز را برای دانشجویان توضیح دادم و سپس برای هریک، یکی از واحدهای پژوهشی را تعیین کردم تا از جلسه‌ی دوم به بعد، به معرفی آن بپردازند. برای شروع ارائه‌ها و همچنین نشان دادن یک نمونه برای ارائه‌ی صحیح، خودم در همان جلسه، یکی از واحدهای پژوهشی را ارائه کردم.

لازم است وبگاه هر واحد پژوهشی به دانشجویان معرفی شود تا هم -به دلیل تشابه اسمی برخی واحدها- دانشجویان دچار اشتباه نشوند و هم منبعی برای معرفی به آن‌ها ارائه شود. چون هدف، طرح کردن یک معما برای دانشجو نیست، بلکه آشنایی او و سایر دانشجویان با آن واحد پژوهشی است. البته دانشجویان محدود به این محتوای این وبگاه‌ها نخواهند بود.

در این ارائه‌ها لازم است -بنا بر برداشت و فهم خودم از توضیحات درسنامه- دانشجویان به چند جنبه از این واحدها اشاره کنند:

  • راه ارتباط (محل، وبگاه، تلفن)
  • انگیزه و هدف تأسیس
  • کارکرد (قرآنی، حدیثی، .)
  • گرایش (دینی و مذهبی)
  • روش (نحوه و فرایند تولید یک اثر پژوهشی)
  • آثار (به همراه معرفی لااقل یک اثر مهم)
  • افراد (به همراه معرفی لااقل یک فرد مهم از نظر پژوهشی)

ادامه مطلب

پاورپوینت معرفی چهار تک نگاره موضوعی قرآن کریم در تألیفات اهل سنت

پیشنهاد روش تدریس درس مأخذشناسی تفاسیر قرآن کریم

پیشنهاد روش تدریس درس مراکز پژوهشی

جزوه‌ای برای درس مأخذشناسی تفاسیر قرآن کریم

اسامی 30 نفر از مستشرقان مرتبط با درس «جریان‌شناسی مطالعات قرآنی معاصر»

آشنایی با مفهوم تحقیق و تصحیح متون اسلامی

پاورپوینت معرفی 7 تک نگاره موضوعی قرآن کریم در تألیفات شیعه

پژوهشی ,دانشجویان ,یک ,معرفی ,ارائه‌ها ,اثر ,لااقل یک ,پژوهشی را ,واحدهای پژوهشی ,از واحدهای ,معرفی لااقل ,همراه معرفی لااقل

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

110249277 قلب شکسته روان شناسی برای همه دستگاه گلاب گیری عرق گیری تقطیر خانگی ( اولین وتنها سایت تخصصی دستگاه گلاب گیری وعرق گیری, گلاب گیری, عرق کشی, گلاب کشی عرقیجات گیاهی) فروش برنامه های تحت اکسل و اکسس مجله سرگرمی و خبری گلینوش گاو شيري و پرواري دنیای انیمه انگیزان ابوالفضل صالحی