روش تدریس من در درس مأخذشناسی تفاسیر قرآن کریم به این صورت است که ابتدا بنا بر سرفصل درس، تفاسیری به عهده‌ی دانشجویان قرار داده می‌شود تا به معرفی آن‌ها در کلاس بپردارند. این معرفی شامل دو بخش معرفی مفسر و معرفی تفسیر است، و هریک باید حداقل حاوی مطالبی باشد که استاد معیّن کرده است.

این تکلیف باعث می‌شود تا هر دانشجو حداقل با یک تفسیر به طور مستقیم مواجه شود و آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. یکی از نقاط مثبت این تکلیف آن است که دانشجو موظف است حتی الامکان خود کتاب تفسیر را در کلاس بیاورد تا دانشجویان بتوانند ان را تورق کنند. این باعث می‌شود تا ایشان راحت‌تر با تفاسیر ارتباط بگیرند.

به این تکلیف، 8 نمره اختصاص داده شد. مابقی نمره مربوط به امتحان است. منبع امتحان جزوه‌ای است که از مطالب استاد در کلاس توسط دانشجویان تدوین می‌شود و نیز خلاصه‌ی ارائه‌ی خود دانشجویان، که این خلاصه را نیز هر دانشجو از ارائه‌ی خود تهیه می‌کند و در اختیار دانشجویان دیگر قرار می‌دهد.

پاورپوینت معرفی چهار تک نگاره موضوعی قرآن کریم در تألیفات اهل سنت

پیشنهاد روش تدریس درس مأخذشناسی تفاسیر قرآن کریم

پیشنهاد روش تدریس درس مراکز پژوهشی

جزوه‌ای برای درس مأخذشناسی تفاسیر قرآن کریم

اسامی 30 نفر از مستشرقان مرتبط با درس «جریان‌شناسی مطالعات قرآنی معاصر»

آشنایی با مفهوم تحقیق و تصحیح متون اسلامی

پاورپوینت معرفی 7 تک نگاره موضوعی قرآن کریم در تألیفات شیعه

دانشجویان ,می‌شود ,معرفی ,کلاس ,دانشجو ,تفسیر ,در کلاس ,می‌شود تا ,است که ,به این ,باعث می‌شود

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کشاورزي matbakh وبلاگ آموزش آشپزی و شیرینی پزی و درست کردن انواع دسر sabarayanehp vpsgolllll ریاضی و کودک ilovenafasjoon مبلمان و طراحي داخلي خانه سلام!! اينجانب، ابوحيدر